Menu

Męska bezradność

25 lutego 2015 - Problemy z potencją
Męska bezradność

Young happy couple in bed

Zauważyłeś, że twoja aktywność seksualna spadła ostatnimi czasy? Bez paniki. Po pierwsze, kłopot taki tyczy się nie tylko ciebie lecz sporej części męskiej populacji i naprawdę nie ma się czego wstydzić. Po drugie „wypadek przy pracy” nie oznacza jeszcze impotencji, chociaż przestrzegam, żebyś zapalił w swoim umyśle lampkę ostrzegawczą. Po trzecie – to naprawdę da się naprawić, żebyś mógł cieszyć się pełnią życia! tadalis

Zanotowałeś pierwsze symptomy choroby – co powinieneś zrobić?

Przełam wstyd i odwiedź lekarza rodzinnego. To nie jest odosobniony problem, z którym borykasz się tylko ty. Problemy ze wzwodem, impotencja, to jedno z częstszych schorzeń medycznych i dotyka co drugiego mężczyzny w wieku 40-70 lat. Tak, statystyki nie kłamią, potraktuj więc wizytę u specjalisty nie jak zło konieczne, ale jak wizytę w zakładzie mechanicznym w celu naprawy machiny, którą jest twój organizm, żebyś mógł szczycić się pełnią jej wydajności. Prócz tego regularnie badaj ciśnienie krwi oraz poziom cholesterolu, aby uniknąć najczęstszej przyczyny impotencji – chorób układu krwionośnego.

Dlaczego lekarz rodzinny a nie specjalista?

Przede wszystkim lekarz pierwszego kontaktu oceni etap choroby i skieruje do właściwego specjalisty – urologa bądź seksuologa, który z pewnością ci pomoże. Od lekarza rodzinnego możesz dostać także skierowanie na badania, które pomogą w ustaleniu przyczyny choroby. Problemy z erekcją są całkowicie odwracalne!
Tradycyjne leczenie prowadzone jest głównie przy pomocy leków farmakologicznych, psychoterapii, czasem leczenia chirurgicznego, ale pewnymi krokami sam możesz siebie wspomóc albo przyśpieszyć terapię. Oto podstawowe z nich:

1. Odżywiaj się zdrowo

Unikaj tłustego mięsa zastępując je owocami i warzywami. Spożywaj więcej ryb – tuńczyka, łososia, sardynki (to jednak nie dotyczy smażonych, tłustych ryb, które, jedzone wieczorem, mogą obniżyć libido). Mnóstwo warzyw oraz owoców to twarda reguła na uniknięcie częstej przyczyny impotencji – chorób układu krwionośnego i otyłości. Z owoców bardzo korzystne będą dla ciebie poziomki, truskawki, maliny, jeżyny oraz jagody. Z warzyw – oprócz warzyw zielonych powinno się spożywać czosnek oraz cebulę (skuteczne przeciw miażdżycy) i paprykę, pomidory, kukurydzę, selery a także por.

Warto zadać pytanie dietetykowi o adekwatną dietę, dobraną specjalnie pod grupę krwi. Pamiętaj, że dieta nie jest sztywnym „niejedzeniem smacznych potraw”, ale dopełnieniem dziennego menu w posiłki wartościowe i ograniczeniem tych najmniej pożytecznych. Rozważ wdrożenie do swego menu dań z regionu śródziemnomorskiego, szczególnie zaś owoców morza.

2. Poznaj afrodyzjaki

Jest grupa produktów, które w jakimś stopniu aktywują twój organizm do „działania”. Powszechnie uważa się (w praktyce – jest to sprawdzone), że lampka czerwonego wina przed stosunkiem podnosi aktywność w łóżku. Unikaj jednakże mocnego alkoholu, który podziała w złą stronę. Przyprawiając jedzenie, stosuj więcej imbiru, który oddziałuje na lepsze krążenie krwi i goździków, które poprawiają nastrój. Z owoców morza chwalone są ostrygi, homary, krewetki, i ośmiornice.

3. Skończ z paleniem

Palenie papierosów (również to bierne) wpływa źle na twoje ciało i libido. Amerykański schemat ubiegłych lat, w którym to kochankowie po udanym seksie spalali papierosa, to głupi pomysł. Papierosy nie dość, iż zauważalnie obniżają twoją sprawność seksualną oraz powodują inne, równie niepokojące problemy, z nowotworem płuc na czele – to jeszcze sprawiają, iż będzie cię „czuć” z odległości. Uwierz mi, wiem co piszę – jestem człowiekiem niepalącym i kogoś, kto pali, wyczuwam na odległość. Najbardziej niesympatyczny zapach utrzymuje się na włosach, potem na ubraniu, o oddechu nie wspominając. Jeżeli twoja partnerka nie pali, a ty owszem, to może być przyczyną niepotrzebnym nieporozumień oraz krępujących sytuacji między wami, też w sypialni. Oczywiste jest, że jako palący na pewno nie pachniesz przyjemnie.

4. Ruszaj się

Aktywność seksualna jest trwale powiązana z dobrą kondycją oraz wydolnością układu sercowo – naczyniowego. Toteż tak ważne jest, abyś oprócz właściwego odżywiania aktywnie uprawiał sport. Aktywnie? To znaczy codzienny trening ruchowy, co najmniej 30 min – bieg albo siłownia i regularne 1-2 razy w tygodniu uprawianie dyscypliny sportowej, np.: tenisa. Tutaj wiele zależy od twoich zasobów czasowych, które, jak przypuszczam, nie są najwyższe. Zgodzisz się jednak z tym, iż im mniej czasu, tym skuteczniejsza organizacja (oczywiście do pewnych granic)? Na pewno, jeśli będziesz pragnął regularnie uprawiać sport, wygospodarujesz na to czas.

5. Dbaj o swoje życie intymne

Aby nie wywołać „męskiego problemu” systematycznie uprawiaj seks. Wyślij na wakacje rutynę a wprowadź do twojego związku więcej świeżości. To najskuteczniejsza recepta na przywrócenie regulacji hormonalnej. Jeżeli twój związek przeżywa problemy (nawet w sytuacji, gdy powodem jest ta „trzecia”) postaraj się je rozwiązać, gdyż to także pośrednio wpływa na twoją zdolność seksualną.
wiecej tutaj : viagra tanio